پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3054
-
الف
+

عکس دیدار نیکسون با الویس پریسلی دوباره سوژه فیلم شد

در سال 1970 عکسی تاریخی از نیکسون با الویس پریسلی خواننده آمریکایی گرفته شد که لیزا جانسون آن را سوژه فیلم خود کرده است.

در سال 1970 عکسی تاریخی از نیکسون رئیس جمهور آمریکا با الویس پریسلی خواننده محبوب آمریکایی گرفته شد که لیزا جانسون آن را سوژه فیلم خود کرده است.

به گزارش آی‌فیلم، در روزهای اوج الویس پریسلی، زمانی که او با لقب «پادشاه» شناخته می‌شد، تصمیم گرفت با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند تا از او بخواهد وی را به مقام مامور مخفی کشوری علیه مواد مخدر منصوب کند.

دو سال بعد از ملاقات سری الویس و نیکسون، درست در زمانی که رئیس جمهور ایالات متحده برای انتخابات سال 72 آماده می‌شد، واشینگتن پست مهم‌ترین تصویر ملاقات او و الویس را منتشر می‌کند تا بر رأی جوانان تاثیر بگذارد.

بنابر این گزارش احساس وظیفه یک هنرمند در برابر کشورش و وظایفی که در قبال آن دارد به حدی برای فیلمسازان آمریکایی جذاب بوده که تا کنون از روی این عکس دو فیلم سینمایی ساخته شده است. اولی «الویس به ملاقات نیکسون می‌رود» محصول 1997 است؛ فیلمی به کارگردانی آلن آرکش و با حضور ریک پیترز در نقش الویس و باب گانتون در نقش نیکسون. 

اثر بعدی فیلمی طنز با عنوان «الویس و نیکسون» به کارگردانی لیزا جانسون است. در این فیلم کوین اسپیسی بازیگر برنده اسکار که سابقه بازی در نقش رئیس جمهور ایالات متحده را در سریال مشهور «خانه پوشالی» هم دارد، به جای ریچارد نیکسون بازی می‌کند و مایکل شنون هم نقش الویس پریسلی را بازی کرده است.

گفتنی است، عکس مشهور الویس و نیکسون در کاخ سفید به عنوان پر بازدیدترین عکس آرشیو ملی آمریکا شناخته می‌شود.

ص گ / س م

نظر شما
ارسال نظر